Kako začeti spletno trgovino [tako, da bo zanesljivo prodajala]

V tem prispevku so pojasnjene vse NAJPOMEMBNEJŠE točke za tiste, ki se sprašujete o tem kako začeti spletno trgovino.

V zapisu boste našli razlago o tem kako najdete ideje za spletno trgovino, primere uspešnih spletnih trgovin, ki jih upravljajo in gradijo posamezniki in manjše skupine sodelujočih, hkrati pa tudi nekatere “tehnikalije” na katere se splača biti pozoren, ko odpirate svojo prvo spletno trgovino.

NAMIG: Iz tehničnega vidika, je postavitev spletne trgovine, ENOSTAVNA. Ali bo vaša trgovina, na dolgi rok uspešna ali ne, ni odvisno samo od tega kako je postavljena spletna trgovina, ampak PREDVSEM od tega kakšne trženjske/promocijske aktivnosti boste REDNO izvajali po tem, ko bo vaša nova spletna trgovina enkrat postavljena. O tem preberite več v Uspešna prodaja in marketing na internetu – Primeri dobrih praks.

Kako najdete ideje za spletno trgovino?

Pravilen začetek pisanja zgodbe z uspešno spletno trgovino se začne z dobro IN PREVERJENO idejo.

Idej za prodajo na spletu, verjamemo, da imate ogromno. Vsi jih imamo.

A, če ideja nima “trga/kupcev” bo še tako lepo postavljena in dizajnersko všečna spletna trgovina, brez kupcev, saj je logično, da je edino tista trgovina uspešna, ki dejansko tudi uspešno prodaja (ne pa, da samo izgleda lepo).

Zato je “vrstni red” pri tem kako začeti spletno trgovino dejansko tak:

  • najprej preverite ideje kaj bi sploh prodajali preko spleta
  • nato preverite ali za vašo idejo obstajajo kupci in trg
  • nato začnete postavljati spletno trgovino
  • šele nato sledi imidž/dizajn/šminka spletne trgovine

Kako najdete ideje za spletno trgovino?

Preverjene ideje za spletno trgovino, ki zagotovo ima trg in kupce, najhitreje najdete tako, da preverite druge trgovine, ki na spletu prodajajo že dlje časa….

Poglejte primere:

  • Pohištvena spletna trgovina Pohištvo123.si, že več kot 10 let, nadvse uspešno preko svoje trgovine, prodaja najrazličnejše pohištvo. Med pohištvenimi artikli, ki jih odlično prodaja so npr. tudi počivalniki.
spletna prodaja pohištva
Ko začenjate s prodajo preko spletne trgovine, razmislite o artiklu, ki sodi v “širši kontekt prodaje prodajnega programa – kateremu lahko kasneje, ko trgovina enkrat že uspešno prodaja, enostavno dodajate komplementarne produkte. Pohištvena trgovina, ki npr. začne s prodajo počivalnikov, lahko z lahkoto dodaja nove pohištvene produkte kadarkoli: jedilne mize, gugalnike, spalnice, otroške sobe, drsna vrata,…..

Druga možnost, da najdete odlično idejo za svojo novo spletno trgovino, je, da trg pregledate s pomočjo raziskovanja kolikokrat ljudje (uporabniki Googla) na mesec vtipkajo določeno ključno besedo v iskalnik (se pravi se o njej zanimajo, jo morda kupujejo,…).

Poglejte primer:

  • v času pomladi, npr. v mesecu marcu, se ogromno uporabnikov spletnih iskalnikov, zanima za rože (za valentinovo, osmi marec, materinski dan). Morda je odlična ideja za prodajo artiklov v mesecu marcu ravno cvetje ali pa darila za materinski dan ali valentinovo.

Spodaj slika:

online prodaja sezonskih artiklov
Slika prikazuje povečano zanimanje za darila za materinski dan v mesecu marcu.

NAMIG: Če se nagibate k prodaji SEZONSKIH artiklov preko spletne trgovine, upoštevajte, da bo za konstantno in redno prodajo v trgovini, potrebno najti najmanj 1 artikel za vsak mesec posebej. Da ne bo vaša spletna trgovina kak mesec vmes, imela “mrtvega teka”.

V Sloveniji, verjetno na najbolj izviren in unikaten način, darila za materinski dan, prodaja spletna trgovina Sanjski-Šopek.si.

Glavni izzivi dolgoročno uspešne spletne trgovine

Če želite začeti IN NADALJEVATI s svojo spletno trgovino tako, da bo prinašala dolgoročne prodajne rezultate, je nujno, da zanjo vzpostavite t.i. sistem prodaje.

Sistem prodaje pomeni, da se prodaje preko spletne trgovine, lotite po korakih (in ne vseh trgov ter vseh artiklov naenkrat).

Vrhunsko to v Sloveniji uspeva zelo uspešni spletni trgovini, ki prodaja ovitke za telefone, Topizbira.si.

Potem, ko se je topizbira.si na Slovenskem spletnem trgu, uveljavila kot ena izmed vodilnih blagovnih znamk, ki ponuja zdaleč največjo količino najrazličnejših etuijev za mobije, praktično vseh priznanih svetovnih blagovnih znamk telefonov (Huawei, Apple, Samsung, LG, Sony,…), hkrati pa tudi online trgovina, ki prodaja tudi največ specifičnih ovitkov za telefone (npr. spigen ovitki), je svojo prodajo, na utečen in preverjen način, začela graditi še na Hrvaškem, nato na Madžarskem, nato na Češkem.

kako začeti spletno trgovino

Zraven prvega, zgoraj omenjenega izziva pri začetkih prodaje preko spletnih trgovin, to je vzpostavljanje sistematske uspešne spletne prodaje, je izzivov pri tem kako začeti spletno trgovino NA PRAVILEN NAČIN, še kar nekaj:

  • ali imamo ustrezno količno kadra, ki bo skrbel za rast trgovine
  • ali imamo ustrezno količino znanja za rast trgovine
  • ali ima vodstvo, lastniki posluh za razvoj trgovine
  • ali imamo definirane kratkoročne, srednjeročne in dolgoročne cilje svoje trgovine

NAMIG: Preden se lotite prodaje preko svoje trgovine, dajte nekaj več časa nameniti temu, da sestavite načrt marketinga in prodaje. Dobra in NATANČNA marketinška strategija bo odločala o tem ali boste svojo trgovino sploh začrtali v pravo smer ali pa boste z njo, izgubljali čas.

Najpogostejše napake novih spletnih trgovin

Verjeli ali ne, se ena najpogostejših napak spletnih trgovin, ne skriva v dizajnu, funkcionalnostih in tehnični izvedbi spletne trgovine, ampak v promociji spletne trgovine.

Na internetu, je po nekaterih raziskavah, postavljenih spletnih strani in spletnih trgovin cca 80%, ki iz Googla, ne dobivajo nikakršnega prometa/obiskovalcev. Kljub temu, da Google, omogoča pritegovanje spletnih obiskovalcev na spletne strani, v največji meri na svetu (Googlu sledijo YouTube, Facebook, Instagram, itd….).

Pomanjkljiva in neustrezna promocija spletne trgovine je največji izvor neuspeha pri prodaji preko interneta.

Če želite začeti s spletno trgovino na PRAVILEN način, morate zato OBVEZNO zraven načrtovanja same strukture in izgleda strani, načrtovati tudi njeno promocijo.

Promocijo trgovine lahko izvajate na najrazličnejše načine. S plačljivim oglaševanjem, neplačljivim oglaševanjem, udeležbo na družabnih omrežjih,s pisanjem bloga z nasveti za obiskovalce spletne trgovine, itd…

Dobro poglejte spodnji primer…..

Ena, zelo uspešnih spletnih strani, ki v Sloveniji pomaga izboljševati prodajo več spletnim trgovinam in podjetjem, je Varčevanje-energije.si.

Varčevanje-energije.si svojim strankam pomaga izboljševati prodajo preko njihovih spletnih trgovin tako, da na svoji spletni strani piše bloge.

Spodaj si lahko pogledate blog zapis o toplotnih črpalkah:

izboljševanje prodaje z blogom
S pisanjem bloga in podajanjem vse mogočih informacij o toplotnih črpalkah, varčevanje-energije.si, informira svoje bralce, hkrati pa med vsebino, prikazuje tudi reklame ponudnikov toplotnih črpalk. Zato prodaja ponudnikov črpalk, raste. NAMIG: Če se boste sami odločili za izboljševanje spletne prodaje v vaših trgovinah, s pomočjo bloganja, priporočamo zapis Kako pisati blog tako, da boste 100% prodali.

Med ostale, zelo pogoste napake pri novih spletnih trgovinah, sodijo še:

  • neustrezno SEO optimizirani produkti in kategorije izdelkov v spletnih trgovinah (kaj je seo)
  • premajhna ponudba izdelkov in tržno neprimerljive cene izdelkov s konkurenco
  • pomankanje t.i. poprodajnih aktivnosti za povečanje prodaje, po tem, ko je kupec kupil prvi izdelek
  • premajhna osredotočenost na razširitev prodaje z dodatnimi ugodnostmi

Kaj potrebujete IN KAJ NE, da bi bil začetek vaše spletne trgovine, čimbolj uspešen

Večina tistih, ki jih zanima kako začeti spletno trgovino na pravilen in UČINKOVIT način, (napačno) smatra, da je prodaja preko spletne trgovine, “namenjena” samo “poklicanim”, ki imajo izkušnje, znanje, so programerji in podobno.

A to ne drži….

Tudi danes najuspešnejše trgovine, so bile nekoč začetniki. In tudi pri danes najuspešnejših trgovinah danes niso “zaposleni” ali sodelujoči samo računalničarji, programerji in grafiki.

Pravzaprav je naprotno….

Uspešen štart spletne trgovine je prej tesno povezan z izkušnjami in marketinga (promocija spletne trgovine) in z izkušnjami iz prodaje.

Saj, kot rečeno že na vrhu tega zapisa, ne glede na to, kako lepa je naša trgovina, ne bomo v njej prodali nič, če je nihče ne vidi in, če ne znamo s potencialnimi kupci v trgovini, ustrezno komunicirati.

Poglejte primer:

Izjemno uspešno slovensko podjetje Kreal.si, ki preko svoje trgovine več let trži že urbana igrala, se tudi na neki točki na internetu, pojavlja kot novinec (v času tega zapisa). Svojo spletno prodajo so odlično začeli v trgovini ravno z urbanimi igrali, zdaj pa “na podlagi pridobljenih izkušenj”, nadaljujejo z razvojem prodaje svojih storitev.

Tudi danes poznane spletne blagovne znamke, so bile nekoč začetniki. Vsi poznamo npr. Zlatarno Celje, a tudi ti so nekoč, nekje morali začeti. Seveda so najbolj poznani njihovi izdelki s katerimi so začeli na začetku (npr. zlato, zaročni prstani), a danes Zlatarna Celje, preko spleta, uspešno prodaja še ogromno ostalih, komplementarnih produktov.

prodaja zaročnih prstanov

Zato…. začetniki pri prodaji preko spletne trgovine.

Začnite.

Ne se ustrašiti. Napake in napačne usmeritve bodo sigurno na vaši poti. Ker tudi morajo biti.

Saj se od napal največ naučimo.

Edina možnost, če dobro pomislite, da vam s spletno trgovino ne uspe, je, da ne poskusite.

Na vašo vztrajnost, do naslednjič….