Marketing spletnih strani [Kako ga izvajati & Prikaz primerov]

V tem zapisu smo za vse, ki vas zanima UČINKOVIT marketing spletnih strani, pripravili nekaj uporabnih in predvsem praktičnih napotkov za marketing vaše internetne strani. Z njimi boste ne samo dosegali boljše marketinške rezultate iz vidika izboljšanja prodaje preko spleta, ampak tudi optimizirali svoje marketinške aktivnosti tako, da vam bo jasno koliko denarja vam “najeda” vsak posamezni marketinški kanal za spletno stran, hkrati pa od katerega trženjskega spletnega kanala, imate največji učinek.

Nedvomno je prvi pokazatelj tega ali je marketing spletnih strani učinkovit, izboljšanja prodaja preko interneta. 5 super preprostih trikov za izboljšanje prodaje preko interneta, boste našli v članku, na povezavi.

Kaj boste našli v tem zapisu…

Koristi učinkovitega marketinga spletnih strani

Spletni marketing oz. t.i. marketing spletnih strani, se v osnovi razlikuje samo po eno stvari. Ali je učinkovit ali pa ni.

Nedvomno si vsak podjetnik želi, da bi bil njegov marketing internetne strani, učinkovit, a, da, kot boste videli spodaj, pridete do učinkovite “formule” za vaš internet marketing, ne zadošča zgolj, da nekaj počnete v zvezi s promocijo vaše spletne strani, ampak predvsem, da počnete zgolj to, kar prinaša rezultate.

NAMIG: Če ste začetnik na spletu in razmišljate o tem, da bi se prodaje lotiti čez spletno trgovino, potem bo marketing vaše trgovine, bistveno bolj učinkovit, če boste dobro premislili kaj boste sploh prodajali preko interneta in toliko bolj, kot bo natančno in temeljito sestavljena vaša strategija prodaje. O tem kako začeti spletno trgovino in tudi o tem kako odpreti spletno trgovino, najdete podrobnosti v članku, na povezavi.

marketing svetovanje
Za večino spletnih strani je email marketing eden izmed najbolj učinkovitih načinov trženja na spletu. Vir študije (1).

Izluščiti marketinške aktivnosti, ki prinašajo rezultate od tistih, ki jih ne, pa je za marsikatero podjetje, misija nemogoče.

Učinkovit marketing spletnih strani prinaša naslednje koristi:

  • prihrani čas. Ob poplavi tisoč in ene možnosti izvajanja marketinga spletne strani, učinkovit marketing cilja samo na izvajanje aktivnosti, ki jih je mogoče meriti, spremljati, izboljševati in ovrednotiti v odnosu vložek/izplen.
  • prihrani denar. Spletne platforme, ki omogočajo izvajanje najrazličnejših marketinških aktivnosti in kampanj, so nedvomno nastavljene/izdelane tako, da omogočajo marketinško udeležbo čim širšemu krogu zainteresiranih za izvajanje marketinga. A to, da nam je na neki spletni plačljivi platformi omogočeno izvajanje marketinga, še ne pomeni, da je vsako izvajanje marketinških aktivnosti na izbranih platformah, tudi učinkovito. Nasprotno; za nekatere marketinške kampanje podjetja “zapravijo” ogromno denarja, še huje je pri podjetjih, ki niti ne vedo katere marketinške aktivnosti in kampanje so sploh učinkovite in katere ne.
  • prihrani resurse. Kader, ki izvaja marketinške aktivnosti, podjetja pogosto poiščejo znotraj svojih kadrovskih zmožnosti. Če je podjetje s svojim marketingom spletne strani osredotočeno na točno določene cilje, potem je takšno upravljanje s marketinškim kadrom smiselno in učinkovito, sicer pa zaposleni v podjetju, ki morajo izvajati tudi marketinške naloge, ne morejo učinkovito opravljati malo marketinga (pisati bloge, izdelovati reklame, sodelovati v debatah na forumih in socialnih omrežjih), hkrati pa biti še tajnica ali proizvodni delavec.

Za učinkovit marketing speltnih strani je vredno tudi dobro premisliti, da se marketinga lotiti samostojno ali preko digitalne agencije. Pripevek o tem kdaj vam ni in kdaj vam je potrebno izbrati digitalno agencijo, najdete na povezavi.

Najpogostejše pasti marketinga internetnih strani

Med najpogostejše pasti marketinga spletnih strani sodijo:

  • izguba časa. Vse preveč podjetij se marketinga svojih speltnih strani loti na vseh spletnih koncih, kanalih in trženjskih platformah. Ker poskušajo vse, ne dobijo nič. Sklep pa je ponavadi, da marketing spletnih strani, za njihovo panogo, produkt, storitev, ipd… ne deluje.
  • nenatančno ciljanje kupcev in nenatančno pozicioniranje na trgu. Nekatera podjetja svoj marketing speltnih strani izvajajo kar na vseh trženjskih spletnih kanalih, z istimi vsebinami in istimi načini ominiciranja in sporočanja, za vse. A nekateri produkti se bolje tržijo na enem ali drugem družabnem omrežju, drugi produkti so boljši za trženje Googlu, treji na YouTube kanalu, četrti so bolj primerni za prodajo na Amazonu, itd… Zraven tega se na vseh kanalih trženja ne nahaja ista publika. Na Linkedin omrežju se nahaja bolj BTB trg, na Facebooku je bolj primerno trženje produktov impulznih nakupov, Google je odličen za trženje dražjih storitev in produktov, itd….

Dodatni nasveti za izboljšanje spletne prodaje, so predstavljeni na povezavi.

NAMIG: Marketing spletnih strani se od strani do strani zelo razlikuje. Razlog je v tem, da je za nekatere strani bolj primerna prodaja preko Amazona, za druge vsebinski marketing, za tretje marketing pri lead generation spletnih straneh, itd… Marketing svetovanje pri prodaji preko interneta, za različne spletne strani in tehnike spletnega marketinga (SEO, Adsense strani, blog marketing, itd…), najdete na povezavi.

marketing internetnih strani
Najpogostejši izzivi za marketing spletnih strani (vir 3)

Metode marketinga spletnih strani

Marketinške metode za trženje preko spletnih strani se na spletu, ločijo načeloma na dvoje:

  • plačljive marketinške metode in pristopi
  • neplačljive, organske metode za pridobivanje kupcev in obiskovalcev na spletnih straneh, brez, da za te odštevamo denar

Ene in druge metode se med seboj razlikujejo. Če je pri plačljivih marketinških metodah potrebno odšteti denar, je za organsko pridobivanje kupcev in obiskovalcev spletnih strani, potreben čas.

marketing spletnih strani
Iskalni marketing predstavlja eno izmed najbolj uporabnih marketinških praks na internetu. Vir 2.

Plačljiva metoda pripelje nove obiskovalce na spletno stran praktično takoj, ko zaženemo marketinško kampanjo, za organsko pridobivanje kupcev pa bodo potrebna leta.

Plačljive metode marketinga spletnih strani so zato priporočljive za primere, ko želimo preko spleta prodajati izdelek v akciji ali v določeni sezoni, sicer pa, če se želimo s svojo internetno stranjo, ograditi odvisnosti od plačljivih oglasov, v vsakem primeru ni narobe, če svojo marketinško strategijo zastavimo tudi na organsko pridobivanje obiskovalcev v naše spletne trgovine in na internetne strani.

Priporočamo: Kako začeti s spletno trgovino. V zapisu boste našli kako najdete ideje za spletno trgovino, katere so najpogostejše napake spletnih trgovin in kaj potrebujete, da bo vaša spletna trgovina, čim bolj uspešna.

NAMIG: Ena od najbolj delujočih metod marketinga spletnih strani je, da vašo spletno stran, zastavite čimbolj nišno. Ne gradite torej preširoke spletne strani (ker bo marketing za takšno stran preširok in predrag, ampak gradite specializirano nišno spletno stran za prodajo točno določenih artiklov., Marketing takšnih strani je cenejši, bolj učinkovit in hitrejši. Primer nišne spletne strani za prodajo vgradnih omar (in ne vsega pohištva), poglejte na vgradneomare.eu.

Marketing spletnih strani – primeri

Spodaj so prikazani nekateri primeri spletnih strani in trgovin, kjer je marketing spletnih strani, učinkovit že vrsto let. Zraven so podani kratki opisi o tem katere oblike spletnega marketinga, so pri vsakem primeru, uporabljane….

Marketing spletne trgovine Pohištvo123.si

Marketing spletne trgovine Pohištvo123.si, sloni na SEO optimizaciji spletnih strani in blog marketingu.

Spletno pohištveno trgovino Pohištvo123.si, večina kupcev pohištva zelo dobro pozna. K temu pa precej prispevajo visoke uvrstitve trgovine z regali, vzmetnicami, pisarniškimi stoli, barskimi stoli in klubskimi mizicami na Googlu – kar je rezultat izvajanja marketinga s pomočjo optimizacije spletne trgovine. Hkrati pa so obiskovalci spletne trgovine Pohištvo123.si deležni tudi številnih uporabnih nasvetov na temo opremljanja stanovanj, kar je rezultat t.i. blog marketinga.

Marketing spletnih strani Sanjski-Sopek.si

Marketing spletnih strani Sanjski-Sopek.si sloni na promociji in oglaševanju dveh spletnih entitet – spletne strani Sanjski Šopek.si in spletne trgovine Sanjski-Sopek.si. Medtem, ko je promocija in oglaševanje spletne strani Sanjski-Sopek.si usmerjena pretežno na promocijo na družabnih omrežjih (Instagram, Facebook), saj je tudi na strani vsebina namenjena nekoliko bolj uporabnicam teh omrežij (poročne vsebine, vse za poroko, poročna dekoracija), je trgovina usmerjena na marketing na Googlu (s pomočjo SEO optimizacije spletne trgovine).

Sanjski-Sopek.si trgovine je poznana kot vrhunska spletna cvetličarna v Škofji Loki.

Marketing spletnih strani Kreal

Marketing spletnih strani Kreal temelji na blog marketingu (t.i. vsebinski marketing), sicer pa občasno spletna stran Kreal nastopa tudi na LInkedIn omrežju, Facebooku, nekaj malega pa marketing izvaja tudi s pomočjo Google Ads oglasov.

Spletna stran Kreal sodi med ena bolj poznanih slovenskih podjetij, ki ponujajo vrhunsko industrijsko oblikovanje, krajinsko arhitekturo in inženiring, njihove stranke pa jih preko spletnih strani najdejo tudi zaradi inovativnih otroških igral, urbane opreme, zunanjih fitnes naprav, itd…

Marketing spletnih strani Varčevanje-energije.si

Marketing spletnih strani Varčevanje-energije temelji na dveh pristopih:

  • marketingu svojih online aplikacij za prihranek energije (npr. oceni prihranek energije) in
  • blog marketingu, ki se je razvil kot posledica številnih vsebin, ki jih portal Varčevanje-energije.si piše za svojo istoimensko tiskano revijo Varčujem z energijo

Portal Varčevanje-energije.si vsak mesec znova obišče izjemno veliko število spletnih obiskovalcev, saj portal sloni za enega najboljših v zvezi s podajanjem informacij o aktualnih cenah različnih energentov, različnih ponudnikov na spletu. Da bi si lažje predstavljali kako so podane in predstavljene cene in onformacije npr. za toplotne črpalke, kliknite na povezavo.

Marketing spletnih strani ZlatarnaCelje.com

Dober video, ki pomaga razumeti marketing spletnih strani:

Viri:

1 – Marketing spletnih strani z e pošto

2 – Iskalni marketing

3 – Izzivi marketinga spletnih strani