4 SEO izrazi [ki se prepovršno upoštevajo pri optimizaciji spletnih strani]

SEO izrazov, ki se uporabljajo pri optimizaciji spletnih strani, je ogromno. Na Moz-u, ki velja za eno izmed najbolj poznanih SEO agencij, so vsi njihovi SEO izrazi zajeti v začetniškem vodniku za SEO optimizacijo v prvem poglavju (vir 1: SEO Glossary of Terms, The Beginner’s Guide to SEO). Glede na to, da večina podjetij, na Googlu, v največji meri (60,7%) uporablja SEO optimizacijo spletnih strani za svojo prodajo čez Google (slika, vir 2), so spodaj, v nadaljevanju, pod sliko, opisani in podrobneje razloženi nekateri SEO izrazi, ki bi jih moral poznati vsak optimizator spletnih strani.

seo izrazi

V nadaljevanju so podrobneje opisani 4 SEO izrazi, ki se pogosto, prepovršno uporabljajo pri optimizaciji spletnih strani, sicer pa so vsi SEO izrazi, v slovenščini, objavljeni na spletni strani, na povezavi.

SEO izrazi

Spodaj so podrobneje opisani SEO izrazi anchor tekst, search intent, ključne besede in SERP. Izmed vseh izrazov, ki obstajajo pri optimizaciji speltnih strani, so ti SEO izrazi, tisti, ki jim marsikatera SEO agencija, ne daje največjega pomena. Če pa si boste prebrali njihovo razlago, pa boste videli, da so pri SEO optimizaciji, ti izrazi, praktično nujni.

Izraz anchor tekst

Anchor tekst je besedilo, ki ga SEO optimizatorji uporabite za zgradnjo povezave in ene spletne podstrani, na drugo. Bodisi, da gre za t.i. notranjo povezavo (internal linking) ali zunanjo povezavo (t.i. external link), bodisi, da anchor tekst leži v urednškem polju spletne vsebine ali v footerju ali sidebaru spletne strani, predstavlja SEO izraz anchor tekst, enega izmed najmanj “izkoriščenih/vnovčenih” SEO izrazov. S katerim je, ob ustrezni rabi, mogoče izboljšati SEO optimizacijo spletne strani.

Podrobnosti o tem kaj je anchor tekst & kako ga ustrezno uporabljati za SEO, so prikazane na povezavi.

Primer anchor teksta v tekstu o bilanci stanja

Na spodnji sliki je prikazan tekst, ki ga sicer najdete na spletni strani www.ebonitete.si/bilanca-stanja, v njem pa sta z rdečo, označena 2 teksta. Ta 2 teksta sta anchor teksta:

anchor tekst bilanca stanja

Anchor teksta v zgornjem besedilu sta:

  • bonitete podjetij
  • bonitetna hiša

Za zgornji tip anchor teksta, SEO optimizatorji pravimo, da sta kontekstualna/uredniška/editorial anchor teksta (ker sodita v okvir zgodbe).

SEO izraz search intent

Search intent (namen uporabnika Googla) je SEO izraz, ki pridobiva na teži v zadnjih letih. Z izrazom search intent označujemo prepoznavanje namena/namere uporabnika Google, ki določeno ključno besedo izgovori ali vtipka v iskalnik Google.

Strokovnjaki za SEO optimizacijo vedo, da Google želi na prva mesta svojega iskalnika, postaviti/uvrščati spletne strani, ki najbolje zadovoljijo namen uporabnikov Googla, zato je za posamezne ključne besede, potrebno “odkriti” namen, ki se skriva za vtipkano ali izgovorjeno ključno besedo, v Google.

NAMIG: Vsa spletna vsebina lahko upošteva vse SEO izraze, ki so na voljo in vso optimizacijo spletnih strani, lahko izvajate super odlično, a, če vaša spletna vsebina ne zadovoljuje namena uporabnika Googla, ta vsebina, ne bo uvrščena v iskalniku visoko. Več: Kako search intent uporabiti pri SEO optimizaciji vsebin.

Primer vsebine za zadovoljevanje search intenta, ko nekdo v hrvaški Google vtipka ključno besedo “haljine za trudnice”

Poglejte spodnjo sliko…

search intent haljine za trudnice

Spletna trgovina Bambini.hr, za izbrano ključno besedo haljine za trudnice, preprosto uporabnikom Googla, predstavi svoje haljine za trudnice (obleke za nosečnice). Vse potrebne informacije o haljinah so na eni strani: cena, modeli, barve, filtri za iskanje haljin po meri (xl,xs,m, l,…) in tudi filter za iskanje haljin za trudnice po blagovnih znamkah (mamalicious, name it,…)

Izraz ključne besede

O ključnih besedah govori sicer vsaka spletna stran, ki se ukvarja s SEO optimizacijo spletnih strani, a, tisti, ki boste podrobno pregledali te zapise, boste ugotovili, da vsi ti zapisi, o ključnih besedah, govorijo podobno:

  • pri SEO optimizaciji je potrebno upoštevati in vključevati ključne besede v samo besedilo, v SEO naslov, meta opis, v označevanje slik, itd…
  • za kakovostno SEO optimizacijo je potrebna analiza ključnih besed
  • optimizacija spletnih strani brez upoštevanja ključnih besed sploh ni prava SEO optimizacija

A za ključnimi besedami, se zraven search intenta (prvo poglavje zgoraj, skriva tudi odgovor na to, kakšno vrsto in obliko spletne vsebine, se sploh splača pripravljati za posamezno ključno besedo.

Če so osnovne oblike spletnih vsebin (pristajalne strani, produktne strani, vstopna stran, blog zapisi,….) v povezavi s ključnimi besedami, razložene praktično v vsaki SEO vsebini, je v povezavi s pripravo ustreznih oblik spletnih vsebin, pogosto premalo govora o:

  • round up spletnih vsebinah
  • statističnih spletnih straneh
  • review spletnih vsebinah
  • vsebinah, ki opisujejo trende, itd…

Podrobnosti in dodatne informacije o tem kako se raziskujejo ključne besede, najdete v zapisu na povezavi Ključne besede.

Primer rabe ključne besede regali v onsite SEO optimizaciji

Poglejte spodnjo sliko:

kljucna beseda regali

Na sliki bodite pozorni kako je ključna beseda regali vkomponirana v opis kategorije regalov v kateri so predstavljeni najrazličnejši regali za dnevne sobe (stenski regali, regali po željah, komode, ipd…). Upoštevanje ključnih besed v besedilih NA spletni strani, se imenuje onsite SEO optimizacija, sicer pa SEO izraz ključne besede, upoštevajte tudi pri offsite SEO optimizaciji.

SEO izraz SERP

SERP, search engine position ranking, je SEO izraz, ki se v svetu optimizacije spletnih strani, uporablja zdaleč najpogosteje. Saj SERP izraz s številko pove na katerem mestu se na Googlu, nahaja katera spletna vsebina (med organskimi/neplačanimi) prikazi.

Je pa v novejšem času SEO optimizacije, na SERP potrebno gledati širše. V času, ko Google na prvi strani, prikazuje številne dodatne oblike vsebin, ne samo več organskih prikazov, je za SERP uvrščenost in posledične rezultate uvrščenosti, v SERP-u potrebno upoštevati prikaze Googlovih zemljevidov, Googlvoih aplikacij, video vsebin, prikaze slike, pogosto postavljenih vprašanj in odgovorov, people also ask, itd…

Biti prvi na Googlu danes ni enako temu, če ste s svojo spletno stranjo, bili prvi na Googlu, pred leti.

Podrobnosti o tem Kaj je SERP in kako natančno opazovanje SERP-a pomaga pri SEO optimizaciji, so na povezavi.

Prikaz enostavnega štetja SERP-a v panogi varčevanja denarja

Spodnja slika prikazuje kako si v preprosti Googlovi razpredelnici lahko merite stanje SERP-a:

serp varcevanje denarja

Sicer obstajajo tudi različna SEO orodja, ki vam pomagajo spremljati SERP-e, a ta dostikrat stanejo ali pa jih ne potrebujete, če želite spremljati le eno ali nekaj ključnih besed.

V stolpec 1A si samo vpišite ključno besedo (npr. varčevanje denarja), za katero želite spremljati SERP in vašo uvrstitev url-ja za izbrano besedo.

Primer: za ključno besedo varčevanje denarja imajo triglavskladi.si trenuten SERP, 10. Poglejte na Googlu.

Dodatne informacije

seo izrazi

Viri:

1 – SEO Glossary of Terms, The Beginner’s Guide to SEO
2 – 62 SEO Statistics You Can’t Ignore: 2020 Market Share Analysis & Data