Najbolj popularni digitalni prodajni kanali [za učinkovito oglaševanje podjetij]

Spodaj so podrobneje opisani in predstavljeni najbolj popularni digitalni prodajni kanali, ki jih večina podjetij in posameznikov, v komercialne namene, uporablja na spletu.

Za podjetja, ki uporabljajo vse od naštetih digitalnih prodajnih kanalov, pravimo, da na internetu delujejo celostno oz. da izvajajo t.i. integrirani digitalni marketing. Za večino podjetnikov pa je obvladovanje vseh, spodaj naštetih digitalnih prodajnih kanalov, hkrati, nepriporočljivo, saj je vsak kanal potrebno dobro poznati in se vanj poglobiti z namenom, da bi deloval učinkovito.

To pomeni, da sicer vsi spodaj predstavljeni digitalni prodajni kanali, odlično funkcionirajo (za tiste, ki vedo kako z njimi upravljati), sicer pa je za manjša podjetja in posameznike bolj priporočljivo, da najprej izberete enega ali dva, izmed digitalnih kanalov, ju osvojite in obvladate, nato pa počasi dodajate nastope na ostalih kanalih.

Kaj boste našli v tej objavi….

NAMIG: V kolikor se s svojim podjetjem “odpravljate” na spodaj opisane spletne kanale, z namenom, da boste na njih oglaševali, NE izberite naenkrat vseh ali več kanalov. Pojdite postopoma, z oglaševanjem pa začnite na tistem kanalu, kjer ocenjujete, da se nahaja največ vaših potencialnih kupcev. Podrobno o tem kakšne so možnosti oglaševanja podjetij na spletu in kakšne vrste uporabnikov, se nahajajo na posaemznih kanalih, preglejte na povezavi.

Optimizacija spletnih strani (SEO)

Optimizacija spletnih strani (imenovana s kratico SEO (search engine optimization), velja za enega izmed zdaleč najbolj popularnih digitalnih prodajnih kanalov iz več razlogov:

  • prvi razlog so, iz leta v leto, dražji plačljivi oglasi na Googlu (Google Ads, ki so podrobneje opisani v drugem poglavju).
  • kljub temu, da SEO optimizacija rezultate dela prinaša šele čez mesece in leta, velja za zdaleč najbolj stabilen digitalni prodajni kanal, saj, ko enkrat z njo dosežemo marketinške cilje, zahtevane aktivnosti za ohranjanje teh ciljev, močno upadejo, prodaja pa se s tem “znebi” večjega dela marketinških stroškov
  • optimizacija spletnih strani prinaša bistveno višji CTR – to je click through rate napram plačanim oglasom, saj uporabniki Googla ne želijo klikati na oglase (ker jim vedno bolj delujejo “posiljivo”), ampak raje na organske, neplačane prikaze spletnih strani na Googlu (ki so uvrščene v iskalniku najvišje)

Dodatne informacije o tem Kaj je SEO, v obliki enostavne, razumljive in kratke razlage, boste našli na povezavi), primere dobrih praks SEO optimizacije spletnih strani, pa na drugi povezavi.

digitalni prodajni kanal SEO
Nekatere marketinške študije dokazujejo, da kar 67% vseh klikov gre na prvih 5 organskih, neplačanih prikazov, na Googlu (vir 3 – Databox.com – SEO statistics)

Primer SEO optimizacije spletne trgovine za prodajo šopkov rož

Za digitalni prodajni kanal SEO optimizacijo, se je, med številnimi drugimi, odločila tudi spletna trgovina Sanjski-Sopek, ki se ukvarja s prodajo najrazličnejših šopkov rož.

Če pogledate v njihovo ponudbo najrazličnejših šopkov, boste videli kako je izvedena optimizacije kategorije šopkov v spletni trgovini Sanjski-Sopek:

digitalni prodajni kanal seo sopki roz

Preverite še: Prikaz kaj je SEO na primeru hrvaške spletne trgovine

Google Ads

Google Ads (zakup ključnih besed na podlagi katerih se vaša spletna stran prikaže na prvi strani Googla) veljajo kljub vedno višji ceni oglaševanja na ta način, vseeno za zelo popularen digitalni prodajni kanal iz preprostega razloga, ker je spletna platforma Google, zdaleč najbolj uporabljana spletna platforma, na svetu. Posledično pa takšne oglase vidi največ ciljane in zainteresirane spletne publike.

Google Ads oglaševanje lahko podjetja izvajate sama ali pa za to najamete digitalne agencije, ki se ukvarjajo s pripravo Google Ads oglasov, upravljanjem računa in izboljševanjem učinkovitosti oglaševanja s pomočjo Googlovih oglasov.

Platforma za kreiranje oglasov na Googlu, postaja skozi čas, vedno boljša, saj je logično, da želi Google, da jo uporablja čimveč spletnih uporabnikov, saj so Google Ads oglasi glavni vir zaslužka Googla.

Po eni strani je zato platforma za Google oglaševanje namenjena vsem, ki želite oglaševati na Googlu, po drugi strani, pa s kompleksnostjo in možnostjo vseh nastavitev, le zahteva, da jo dobro poznamo, če želimo s pomočjo Google Ads dobiti učinkovito digitalno oglaševanje.

Za Google Ads oglaševanje se v prvi vrsti odločate lastniki spletnih trgovin. V kolikor ste s svojo spletno trgovino šele na začetku svoje poti, priporočamo še ogled zapisa Kako začeti s spletno trgovino.

digitalnbi prodajni kanal google ads
Graf, ki prikazuje zanimanje za Google Ads oglaševanje tekom leta. Medtem, ko zanimanje za ostalo PPC oglaševanje upada, zanimanje za oglaševanje na Google Ads ostaja še kar visoko (vir 4 – Powertraffic)

Kdaj se odločiti za Google Ads [kaj pravi zelo uspešna spletna trgovina Bambini]

Zelo uspešna slovenska spletna trgovina Bambini, ki je svoje poslovanje ravno pred nedavnim razširila še na trg Hrvaške, s spletno trgovino Bambini Hrvaška, ugotavlja, da je digitalni prodajni kanal Google Ads, odličen za testiranje trga (saj so rezultati vidni bistveno prej kot preko digitalnega SEO kanala), hkrati pa so Google Ads tudi vrhunski prodajni kanal za prodajo sezonskih artiklov oz. izdelkov, ki jih njihova trgovina ponuja v akciji. Kljub temu, da je trgovina Bambini pretežno založena s ponudbo izdelkov, ki gredo dobro v prodajo skozi celo leto, je vseeno “odrešilni digitalni kanal” Google Ads, odličen ravno za mesece, ko sicer prodaja otroških oblačil in oblačil za nosečnice, zaradi sezone, ni tako velika.

Email marketing

Email marketing je digitalni prodajni kanal, ki ga sicer uporablja pravtako že zelo veliko število podjetij, a so posamezna podjetja z njim različno zadovoljna.

Tako kot pri vsakem digitalno prodajnem kanalu, velja tudi za email marketing, da je potrebno razumeti koncept oglaševanja s pomočjo email marketinga, pred samimi tehničnimi nastavitvami, da email kampanjo sploh lahko zaženemo.

Email marketing je odličen digitalni prodajni kanal za t.i. negovanje strank in glavni vzvod/razlog/argument za pridobivanje sledi obiskovalcev spletnih strani, ki sicer obiščejo naše internetne strani, ne opravijo pa takoj nakupa ali oddajo povpraševanja za naše produkte oz. storitve.

Po nekaterih marketinških študijah, povprečen obiskovalec spletne strani, različno hitro opravi nakup na spletni strani in se, v odvisnosti od cene, panoge, nujnosti nakupa in še številnih drugih razlogov, za nakup ali oddajo zanimanja, preko spletne strani, odloči šele po nekajkratni vrnitvi na spletno stran. Seveda v kolikor v obdobju od enega do drugega obiska iste spletne strani, ne “zapade” v privlačno ponudbo druge spletne strani.

V izogib temu, da bi podjetja izgubila obiskovalce, ki ne opravljajo nakupov na spletnih straneh, takoj, služi t.i. postavljanje magnetov (t.i. lead magnets), katerih cilj je, da od obiskovalcev spletnih strani, pridobimo neko sled (ponavadi je to elektronski naslov), preko katere kasneje s pomočjo email marketinga, “nežno” nagovarjamo ali spominjamo obiskovace o naši ponudbi in storitvah ter sploh obstoju naše spletne strani.

V poplavi nešteto speltnih strani in nenehni uporabi interneta, je namreč čisto legitimno pričakovati, da obiskovalci naše spletne strani, le to zapustijo in na nas pozabijo (kot podjetje pa seveda moramo skrbeti, da se to ne zgodi). Pri tem podjetjem najlaže koristi email marketing.

LinkedIN družabno omrežje

Med vsemi družabnimi omrežji je, kljub popularnosti Facebooka, za prodajo, še posebej na področju BTB prodaje, najbolj uporabljan digitalno prodajni kanal, ravno LinkedIN omrežje.

Na LinkedIN-u se nahaja zdaleč največ poslovnih uporabnikov (podjetij, ponudnikov in dobaviteljev, iskalcev zaposlitve, zastopnikov, direktorjev, magaerjev, itd…) in LinkedIn hkrati uporablja že čez 600 milijonov uporabnikov.

Zato je digitalni prodajni kanal LinkedIN zelo priporočljiv za podjetja, ki želite svoje poslovanje razširiti v tujino, pa tudi za podjetja, ki delujete v Sloveniji, saj, če vas kot slovenskega podjetja ni na LinkedIn-u, praktično za vas ostala podjetja, ne vedo.

Tako kto pri vseh ostalih digitalno prodajnih kanalih, velja tudi za Linked in, da je potrebno na njem obvladati koncept spletnega nastopa, saj si ob nepravilnem pristopu in taktiki, ne morete ne samo ne obetati rezultatov, ampak predvsem to, da boste izgubili z LinkedIN-om ogromno časa, pridobili pa nobenega novega posla.

digitalni prodajni kanal linkedin
PO raziskavi (vir 5) – OmniCoreAgency velja LinkedIN za najbolj uporabljan digitalni prodajni kanal.

Razlog zakaj je LinkedIN tudi zelo priljubljen digitalno prodajni kanal je tudi v tem, ker za razliko od drugih omrežij (npr. Facebook) deluje bistveno bolj profesionalno, komunikacija na njem je olikana in spoštljiva, hkrati pa, ob pravilni rabi, omogoča rezultate tudi, če svoj marketinški nastop na LinkedIn-u začnemo brez plačevanja za LinkedIn oglase.

Zato, ker je digitalni prodajni kanal LinkedIN, omrežje, odlično predvsem za BTB poslovanje in, ker se na LinkedIN-u, v prvi vrsti pojavljajo podjetja, je seveda omrežje polno podjetij, ki so na kakršenkoli način, povezani z drugimi podjetji (npr. finančna podjetja).

Tako boste na LinkedIN-u našli vsa večja podjetja v finančni panogi (TriglavSkladi, ebonitete.si, ipd…) ter tudi vsa večja podjetja, ki dobavljajo drugim podjetjem.

Če pogledate npr. na stran ebonitete.si, vam bo hitro jasno, zakaj je takšno podjetja (Prva bonitetna agencija d.o.o.), prisotna na LinkedIN kanalu. Saj ga praktično ni resnega podjetja, ki ga ne bi zanimalo poslovanjem drugih podjetij, ki imajo odlično bilanco stanja in pozitiven izkaz poslovnega izida.

Prodaja na Amazonu

Verjetno največji trn v peti ostalim digitalnim kanalom, ki uspešno pomagajo podjetjem prodajati (Google, LinkedIn, itd…( predstavlja ravno Amazon, saj se na Amazaon odpravlja največ t.i. vročih kupcev oz. spletnih uporabnikov, ki so pripravljeni opraviti nakup.

Ravno zato je Amazon izjemno popularen – je pa res, da za razliko od drugih prodajnih platform, zahteva ogromno znanja, pa tudi “kolač/provizijo” od prodaje je potrebno vzeti v zakup. Le to, Amazon, v veliki meri vzame v visokih %, še posebej, če in, ko vam prodaja čez Amazon, steče.

Prodaja na Amazonu je “podvržena” strogim pravilom, omogoča pa najrazličnejše možnosti nastavitev in prodajo pravzaprav po celem svetu.

Digitalni prodajni kanal Amazon za prodajo pohištva in spalnic

Spalnice in pravzaprav vso pohištvo, za katerega mnogi menijo, da Amazon, ni primeren za prodajo, češ, da so stroški prodaje spalnic čez Amazon, previsoki, so zelo primerne za prodajo čez Amazon kanal.

Navsezadnje zadošča, da pogledate koliko spalnic in ostalega pohištva se prodaja na Amazonu (slika spodaj), je jasno, da se tudi slovenska podjetja, ki uspešno tržijo pohištvo na slovenskem trgu, vse bolj spogledujejo z razširitvijo svoje prodaje na Amazonov digitalni kanal:

digitalni prodajni kanal amazon pohistvo

V Sloveniji je izmed manjših, a izjemno uspešnih pohištvenih spletnih trgovin, še najbližje uspešni implementaciji Amazonovega prodajnega kanala, podjetje Pohistvo123.si, ki na slovenskem trgu, prodaja spalnice in ostalo pohištvo ter interier za spalnice (postelje, vzmetnice, otroške in mladinske sobe, nočne omarice, omare za oblačila, itd….)..

Vsebinski marketing

Vsebinski marketing je digitalno prodajni kanal, ki ga največ povezujemo z zgoraj omenjeno in opisano optimizacijo spletnih strani, saj se vsebinski marketing naslanja predvsem na pripravo najrazličnejših vrst spletnih vsebin (ki pa jih za potrebe večje vidnosti in opaznosti) moramo ustrezno optimizirati.

Koncept vsebinskega marketinga narekuje predvsem razumevanje razlik med različnimi vrstami spletnih vsebin, njihovo pripravo in kasneje ustrezno distribucijo/promocijo čez digitalno prodajne kanale, ki pripravljeno (in SEO ustrezno opremljeno) spletno vsebino najraje konzumirajo na posameznih kanalih.

Težko bi rekli, da je vsebinski marketing ločen digitalni prodajni kanal ampak bolj koncept, ki podjetjem pomaga razumeti, za katere digitalno prodajne kanale je primerna kakšna vrsta spletnih vsebin, dinamika distribucije vsebin in način komuniciranja.

YouTube

YouTube, katerega lastnik je Google, je digitalni prodajni kanal, ki ga težko uvrščamo med klasična družabna omrežja, je pa zagotovo največji digitalni kanal, na katerem se pretaka zdaleč največ video spletnih vsebin.

Posledično zato vedno več podjetij želi tudi delovati na YouTubu, za prodajo preko YouTuba pa je priporočljiva predvsem priprava t.i. informativnih, poučnih in zabavnih spletnih vsebin. Katerih namen je pridobivati čimveč sledilcev, naročnikov na posamezne YouTube kanale in posledično sprožati prodajo.

gitalni prodajni kanal youtube
Po raziskavi Oberlo (vir 6) YouTube uporablja čez 2 milijardi uporabnikov. Na mesec.

Viri in dodatne informacije:

1 – Najbolj primerno oglaševanje v primeru slabega obiska spletne strani
2 – Marketing spletnih strani – Kako ga izvajati + Prikaz primerov
3 – Databox.com – SEO statistics)

4 – Powertraffic
5 – OmniCoreAgency
6 – Oberlo