Spletno oglaševanje

Spletno oglaševanje

Spletno oglaševanje je nedvomno v porastu. Tako trendi, ki kažejo na oglaševanje preko plačljivih možnosti, kot trendi, ki nakazujejo, da se vedno več ljudi zanima za tehnike brezplačnega spletnega oglaševanja, kažejo, da so smeri nastopanja in pojavnosti na spletu, iz leta v leto v porastu.

spletno oglaševanjeNekatere raziskave že kažejo, da so budžeti za oglaševanje na internetu, danes (odvisno od branže) že celo večji kot budžeti za oglaševanje preko ostalih marketinških kanalov. Niti televizijski kanal, ki vrsto let že velja, za glavni oglaševalski kanal največjih podjetij na svetu, v nekaterih dejavnostih, več ni na prvem mestu oglaševalskih kampanj.

Majhne in srednje podjetnike danes v prvi vrsti zanimajo v zvezi z oglaševanjem na sploh predvsem to, da je oglaševanje učinkovito, hkrati pa, da seveda ne stane preveč.

Televizijsko oglaševanje zato za majhne in srednje podjetnike sploh ne pride v poštev, saj je ta vrsta oglaševanja še vedno najdražja, hkrati pa se televizijski kanal sooča še z eno težavo – ta pa je, da ne omogoča (vsaj danes ne) ciljanega oglaševanja – kar pa nedvomno spletno oglaševanje omogoča najbolj.

Oglaševanje preko interneta – oglaševanje na Googlu

Če se recimo gremo spletnega oglaševanja preko Googlovih Adwords oglasov (ki tako ali tako nosijo primat na področju spletnega oglaševanja), imamo prednost v tem, da lahko svoje oglaševalske aktivnosti usmerimo točno v namen spletnih uporabnikov.

Preko ključnih besed, ki jih ljudje vtipkajo v Google, lahko z adwordsi preprosto nastavimo, da se prikaže naš oglas točno tisti skupini, ki vtipka v Google določeno besedo.

Oglaševanje spletne strani

Primer:

če smo npr. prodajalec toplotnih črpalk, si bomo želeli, da se naša spletna stran prikaže tistim uporabnikom, ki vtipkajo v Google izraz toplotna črpalka. Teh je na mesečni ravni (v zimskem obdobju pa več kot poleti) cca. 2000.

Če bo naš oglas viden na vrhnjem delu Googla (kar je odvisno od kakovosti naše spletne predstavitve), si lahko obetamo, da se bo izmed teh 2000 spletnih uporabnikov določen delež klikov pretočil na našo spletno stran. Kjer si bodo lahko ogledali našo ponudbo, poklicali, pregledali cenik ali zahtevali ponudbo preko spletnega obrazca.

Hkrati adwords spletno oglaševanje omogoča (po novem), da nastavimo da se naš oglas prikaže samo določeni skupni ljudi (npr. tistim, ki prihajajo iz okolice našega podjetja v radiusu 10o km). Seveda ta radius lahko poljubno nastavljamo.

Druga pot spletnega oglaševanja čez Google je ta, da nismo vidni preko oglasa, ampak je naša spletna stran vidna obiskovalcem na točno določene besede, na prvi strani Googla. Ti kliki, ker ne gre za plačljive kampanje, ponavadi prinašajo še več zanimanja in povpraševanj – zato je zelo pomembno, da se s svojo spletno stranjo nahajamo čim višje, če že ne, na prvi poziciji za nam želene  ključne besede.

Da dosežemo te, naravne, najboljše pozicije, je potrebno obvladati veščine SEO optimizacije – ki prispevajo k temu, da naša stran rangira v Googlovem iskalniku višje.

Spletno oglaševanje preko socialnih omrežij

Tretja pot spletnega oglaševanja je Facebook.

Facebook je družabno omrežje, ki ga danes po svetu uporablja že čez milijarda ljudi. In tudi v Sloveniji ga praktično ni gospodinjstva, kjer fb ne bi bil prisoten.

Nastop na facebooku čez naravno pot rojeva zelo slabe rezultate. Facebook politika je pač narejena tako, da kdor plača, je viden, kdor ne, pa je pač viden manj oz. je viden v prvi vrsti samo svojemu socialnemu okolju.

Res pa je, da facebook oglasi niso dragi. Spletno oglaševanje čez facebook lahko začnemo z vsega nekaj 10 euri. Oglase pa si lahko nastavimo glede na starost, izobrazbo, lokacijo, zanimanja in interese uporabnikov facebooka, glede na čas kdaj se le ti naj pojavljajo, itd…

Facebook hkrati razvija tudi svoj iskalnik znotraj facebooka samega – tako, da bomo uporabniki kmalu deležni tudi možnosti oglaševanja glede na besede, ki jih facebook uporabniki vtipkajo v sam fb.

Če potrebujete pomoč in nasvete za učinkovito spletno oglaševanje, priporočamo, da se pred vklopom plačljivih kampanj, dobro o njih poučite, saj čeprav na prvi pogled, enostavne reči, pogosto ne rodijo rezultatov, denar za kampanje pa kar kopni.

Zato – v spletno oglaševanje z glavo.

Priporočamo: Onlineadvertising – 25 facts and stats that break it all down