3 glavni razlogi zakaj optimizirati svojo spletno trgovino

Nove spletne trgovine rastejo kot gobe po dežju.

Praktično je danes, na internetu, ni več panoge, za katero ne bi bilo postavljene spletne trgovine. In preko interneta danes prodajati nekaj kar sicer preko spleta ne prodaja še nihče, je dostikrat stvar naključne sreče oz. “mukotrpne” gradnje blagovne znamke. Za oboje pa je potrebno ogromno časa in potrpežljivosti – česar pa si lastniki spletnih trgovin ravno ne morejo privoščiti “v izobilju”.

Spodaj so zato podrobneje predstavljeni najmanj 3 glavni razlogi zakaj se vam splača optimizirati vaše spletne trgovine.

Vzamimo za primer, da ste lastnik spletne trgovine, ki svojim kupcem prodaja obutev. Že samo na slovenskem Google ponudi iskalnik čez 2.000.000 rezultatov, ki si povezani s prodajo obutve v Sloveniji:

prodaja obutve iskanje google

To pomeni, da ima povprečen uporabnik Googla, na voljo čez 2 milijona spletnih strani, da preveri kakšno vrsto obutve prodajajo na prikazanih spletnih straneh.

Že samo ta podatek pove, da je nemogoče pričakovati, da bo uporabnik Googla, z namenom, da najde zase primerno obutev, pregledal vseh čez 2 milijona spletnih strani, ampak, da bo “preletel” kvečjemu tiste ponudnike, ki se na Googlu prikažejo najprej.

NAMIG: 5 hitrih rezerv, ki jih je mogoče implementirati v VSAKI speltni trgovini, najdete v članku na povezavi Optimizacija spletne trgovine.

Optimizacija spletne trgovine prispeva k temu, da se vaša trgovina, med vsemi ponudniki, prikaže v iskalniku Google, prej

Uporabniki Googla želijo čimprej priti do rezultata, ki ga iščejo. To isto, čimprejšna zadovoljitev potrebe uporabnikov Googla, je ambicija tudi samega iskalnika Google.

To pomeni, da bo Google favoriziral in prej v svojem iskalniku prikazoval tiste spletne trgovine, ki prej zadovoljijo potrebo njegovih uporabnikov po iskanem rezultatu. Zato obstojijo iz strani Googla določena “pravila”, oz. smernice, ki jih Google priporoča (1), da se jih upošteva pri kreiranju vaših vsebin v trgovinah.

Bolj kot neka spletna trgovina upošteva te smernice, bolj bo Google razumel njeno vsebino.
Bolj kot Google razume vsebino v spletni trgovini, večja je verjetnost, da bo ta vsebina na Googlu, prikazana prej med vsemi trgovinami.

Optimizacija spletne trgovine prispeva k večji prodaji

Prej in višje na Googlu kot je prikazana vaša spletna stran, več obiskovalcev (uporabnikov Googla) si jo bo ogledalo. Posledično, če je seveda v vaši trgovini cenovno privlačna in atraktivno predstavljena ponudba, to pomeni, večjo prodajo.

Vrnimo se na primer iz prvega poglavja….

Obutev na spletu iščejo uporabniki Googla na različne načine. Preko različnih t.i. ključnih besed.
Poglejte sliko:

obutev iskanje google

Kakovostna optimizacija spletne trgovine pomeni, da bo lastnik spletne trgovine poskušal doseči, da se njegova spletna trgovina z obutvijo, na Googlu, na njegovi prvi strani, znajde preko čim več teh ključnih besed.

Tako tistim 8100 mesečnim uporabnikom Googla (na sliki), ki vtipkajo v Google besedno zvezo skechers (če seveda skechers-ke lastnik trgovine dejansko tudi v svoji trgovini prodaja), kot tudi tistim 590-tim (na sliki), ki iščejo preko Googla čevlje za v vodo.

Optimizirati spletno trgovino pomeni, da vsebine na spletni strani (npr. opise produktov, opise kategorij izdelkov) opremite tako, da upoštevajo aktualna SEO pravila, ki jih Google priporoča, z namenom, da bo bolje razumel vašo ponudbo.

Med ta “pravila” sodi tudi uporaba zgornjih ključnih besed v opisih produktov in opisih kategorij vaših izdelkov.

Obenem pa predstavlja optimizacija spletne trgovine tudi izziv poiskati še dodatne ključne besede preko katerih Googlovi uporabniki ščejo vaše izdelke.

Poglejte primer:
– besedico “obutev” sem zamenjal z besedico “čevlji” in dobil nabor novih ključnih besed, ki jih uporabljajo uporabniki Googla za iskanje istih spletnih trgovin:

čevlji iskanje google

Dober SEO optimizator spletne trgovine bo najprej naredil TEMELJITO in ZELO OBŠIRNO raziskavo vseh ključnih besed povezanih z vašo panogo in na podlagi najdenih besed pripravil načrt za optimiziranje vaše trgovine (t.i. SEO strategijo). Primere SEO strategij najdete na povezavi SEO strategija.

Optimizacija spletne trgovine predstavlja zmanjšanje stroškov za plačljivo Google oglaševanje

Vaša trgovina se na prvi Googli strani lahko prikaće na 2 načina:

  • Googlu plačate (t.j. zakupite vam interesantne ključne besede (iz zgornjih slik)) in vaša spletna trgovina bo prikazana tistim uporabnikom Googla, ki bodo te besede vtipkali v iskalnik. Temu, plačljivemu “sodelovanju” z Googlom se reče Google Ads oglaševanje.
  • Googlu ne plačate za prikazovanje vaših spletnih trgovin na njegovi prvi strani. Ker seveda večino podjetnikov zanima, da bi bili na prvi strani Googla, brezplačno in, ker je za takšne prikaze na voljo samo 10 mest (Google na prvi strani, zraven plačanih oglasov, prikazuje največ 10 brezplačnih spletnih strani), je za te rezultate potrebno znanje, disciplina in čas. Temu postopku se reče SEO optimizacija spletnih strani.

Pri optimizaciji spletnih trgovin obstoji ooooooogromno priložnosti.

Razmislite matematično:

  • če se na prvi strani Googla, pojavi 10 neplačanih, SEO najboljše optimiziranih spletnih trgovin z obutvijo (iz opisovanega primera v zgornjih poglavjih), vseh organsko, t.j. neplačanih spletnih strani, ki v svojih vsebinah omenjajo izraz “prodaja obutve”, pa je 2.430.000, pomeni to, da 2.429.990 spletnih strani ne izvaja svoje optimizacije tako dobro kot prvih 10.
  • Teh 2.429.990 spletnih trgovin in strani predstavlja 99,99959% spletnih strani, ki ne izvajajo optimizacije tako dobro kot prvih 10 spletnih trgovin.

Četudi vam ne uspe se z vašo spletno trgovino, “preriniti” na prvo stran Googla, se pa trudite kljub temu optimizirati vašo trgovino, po vaših najboljših močeh, pomeni to izvajanje aktivnosti, ki jih velika večina spletnih trgovin izvaja napačno.

Za vse izboljšave v spletni trgovini tudi ni nujno, da se dotikajo zgolj SEO optimizacije.
Nasprotno!
Marketing spletnih trgovin se lahko izvaja na mnogo ostalih načinov. Nekatere primer in kako ga izvajati smo opisali v članku marketing spletnih strani.

Preberite še:

Uporaben video: 9 namigov kako optimizirati produktne strani v vaših trgovinah (angl):

Viri :